leendemicaela

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Micaela - 18 februari 2015 19:01

Gosh, det är verkligen flängit nu. Spenderar mitt liv på ett tåg någonstans mellan Stockholm och Västerås, alltid påväg någonstans. Aldrig riktigt hemma. 

Skolan rullar på, antingen sitter jag och försöker hålla ögonen öppna i föreläsningssalen eller så sitter jag och hoppas på att inte få en fråga i seminariesalen. Det är lite snurrigt dethär med avtalsrätt.

Ah och innebandyn suger. Just nu. Eller nej inte själva sporten. Mest det runtomkring. Och jag. 


Är sådär februaritrött som man är nuförtiden. Har sådär torra ben, statiskt hår, grå hy och trött själ. 

Både i förrgår och igår åkte jag till skolan på morgonen och kom hem kring 21-22 på kvällen. Från skola direkt till träning. Det tar på krafterna.

Så idag var tanken att jag skulle åka till skolan, gå på seminariet, åka hem, fixa iordning mig/luncha, åka tillbaka till Stockholm, mingla med advokatbyrå deluxe, titta på bio och åka hem igen. Sket i det. Tog tag i min flängiga kropp och åkte hem för att stanna upp en stund.

Så här sitter jag nu, med sex rättsfall att läsa. Gör allt annat istället. Fick sommarfeeling och skrev ner en inspirationsmindmap. Saker jag vill göra i sommar. Inga stora grejer. Bara en massa saker som man tänker men som aldrig blir av. 

 

Om inte denna bild andas sommar så vet inte jag vad sommar är

 


Dethär har jag unnat mig idag. Åt så mycket nötter och choklad att jag ville kräkas. Blev påmind om min rädsla för att kräkas, googlade "fobi för att spy" och diagnostiserade migsjälv med EMETOFOBI. Alla symptomen stämmer in på mig. 

 



I mina hörlurar denna vecka har ENDAST två låtar spelats. På repeat. Hela tiden. Utan uppehåll. Igen och igen. 


Och juste, en sista grej bara!

Här kan ni läsa om mig i tidningen om ni vill


Ovido - Quiz & Flashcards