leendemicaela

Alla inlägg under juni 2012

Av Micaela - 25 juni 2012 13:45

Efter att ha städat övervåningen imorse slog jag på min stora dator för första gången på väldigt länge! Anledningen var att att jag ville ladda hem en dansk polisserie. Men oj vad jag har saknat min Toshiba!! Jag har gått runt och tänkt att den är hur seg som helst och stengammal. Okej den är 2,5 år men den är tamej tusan snabbare är skoldatorn! Och så hittar jag en massa pinsamma webcam bilder också!!

                           


Av Micaela - 25 juni 2012 10:15

Godmorgon människor!

Inatt drömde jag en hemsk mardröm, bland annat att jag var med och spelade en fotbollsmatch i EM mot Kenya (ah för Kenya ligger ju i Europa också...) Hursomhelst så var jag back och det var jättesvårt att hålla reda på en massa snabba, långa kenyaner! Nickduellerna minns jag speciellt, de var svåra! Haha ja..

Idag börjar Andreas jobba så jag ska skicka ett pep-sms snart till honom  snart och önska honom all välgång och lycka, heh!

I övrigt sitter jag och tänker på Kebnekaise. Eller jag tänker inte så mycket på själva berget utan mer på att jag ska bestiga det!

Tänkte lista en lista på lite smarta grejjer att ha med sig!

 

EARPLANES- Denna flygresa tänker jag inte sitta och grina när vi går ner för landning! Dessa öronproppar sägs vara tryckutjämnande och är absolut värda att testas. Finns på apoteket för en knapp hundring!

 

ENGÅNGSKAMERA- Jag vill föreviga denna resa utan att behöva vara rädd om en kamera. Kostar knappt 50 kronor och finns  nästan varsomhelst.

 

TORRSCHAMPO- Har ingen aning om hur tillgången till dusch däruppe fungerar men jag vill känna mig fräsch endå. Torrschampo väger lite och hjälper mycket! 80 kronor på Åhlens, KICKS eller typ MAXI.

 

COMPEED SKAVSÅRSPLÅSTER- Behöver jag ens förklara? Finns på apoteket.

 

FÖRSVARETS HUDSALVA- Jag har faktiskt aldrig prövat denna salva men det sägs att den ska vara bra för allt från fötter till läppar.   Finns på apoteket.

Av Micaela - 25 juni 2012 10:07

Av Micaela - 24 juni 2012 20:37

Sådär ja! Nu mår själen bra igen

 

Av Micaela - 24 juni 2012 20:13

Min utsikt just nu! Har tänt doftljus och droppat några droppar citrongräs-olja på mitt stenhjärta som står på nattduksbordet (som jag förövrigt snickrat själv i träslöjden i sjuan!). Ser nu på bilden att jag måste ta bort en ljuslykta på väggen och flytta stolsdynan från skrivbordsstolen till stolen vid fönstret. Måste även plocka bort grejjer från skärmväggen och skrivbordet, dra ner rullgardinen en aning och rätta till tyget på soffan. Kanske plocka bort tyget ett tag och se hur det känns?


Aja jag sitter i alla fall här på min säng och lyssnar på musik och funderar på jobb, pengar, framtid, resor, kärlek, mig själv, mig själv och mig själv. Typisk söndagskväll. Fast vad gör det när man har sommarlov


 

Av Micaela - 24 juni 2012 19:04

Hej hej!
Hemma från Blekinge nu! Rejält trött på att åka bil. Men en trevlig midsommar hade jag!

Nu blire käk och sedan en promenad.



Av Micaela - 23 juni 2012 19:59

Midsommaraftonen i år bestod av gott sällskap, god mat och riddarspel!


             

Av Micaela - 19 juni 2012 11:37

Godmorgon!!

Idag ska jag träffa en saknad vän! Måste snart hoppa in och duscha och sedan tror jag att jag tar cykeln.. Så att duscha kanske bara är onödigt;) Heh!

Aja har sprungit och hållt reda på min hund denna morgon för hon är inge bra i magen så man måste vara med och öppna dörren när hon säger till! Annars har jag bara setat på arslet och glott in i en vägg.

Glada hälsningar

//Eran snygging

 

BTW!! Längtar efter värme nu! Fick mersmak på solen när jag kom hem från Spanien och upptäckte hur tryggt och fint Sverige är men hur sällan det är varmt här. Så eftersom jag trivs så fruktansvärt bra i Sverige men saknar sol och strand, kan inte någon ta på sig att bygga en strand med solgaranti och minst 30 grader hela sommarn?? Skulle vara praktiskt! Och dessutom slipper man flyga!



Ovido - Quiz & Flashcards