leendemicaela

Alla inlägg den 15 september 2013

Av Micaela - 15 september 2013 12:19

Whaaa fullt upp här just nu!


Men så sjukt roligt jag haft de senaste dagarna.

I fredags åkte jag iväg tidigt på morgonen för riskutbildning 2, vi styrde alltså bilen till halkbanan i Eskilstuna för inbromsningar och väjningar på halt väglag, sladdningar och annat fruktansvärt roliga saker. Det absolut bästa med det var självförtroendet som steg så fort jag fick sitta ensam i bilen. Så otroligt skön känsla att vara ensam i bilen och känna att "Fasen jag kan ju köra bil!"


Dagen forsatte med engelskalektion vilket innebar att hålla ett bröllopstal till ett icke-exsisterande bröllopspar för att direkt efter skolan styra stegen mot stationen och Stockholm. Träffade fina Amanda och irrade omkring i Stockholmsvimlet, skymtade en politikers rygg och tog förjan över till Djurgården. Tiden var inne för Oskar Linnros.

Vi stod där i massan på Gröna Lund i över en timme utan att det hände ett pip. Massa människor runtomkring en som man, rent instinktivt, ogillar starkt. Knuffar och armbågar, bitchblickar och störiga kommentarer om man råkar komma åt någon. Men när väl karln kliver upp på scenen är det som en fredsduva som enar publiken i ett och plötsligt står man och hoppar, sjunger och skrattar med alla dessa bitchar brevid sig. Att man samtidigt trampar varandra på fötterna i varje steg verkar plötsligt helt okej. Och som han sjöng då! Konfettin seglade ner och musiken pumpade ut de finaste sångerna jag vet, en underbar kväll helt enkelt. En rask promenad hem genom vackra Stockholm med en svepande svart långkjol längs benen och så var det tåget hem igen.


Vaknade tillslut, efter en sovmorgon till halv tio, upp på lördagsmorgonen för seriepremiär.

Ställdes inför tuffaste motstånd direkt från start mot laget som spelade i SSL förra säsongen men som åkt ner en division och nu lirar i ettan. Och som vi slet! Och som vi vann! Så otroligt kul att trampa igång säsongen med en sådan hästinsatts i premiären. Så stolt!


På kvällen var det partaj för Linnea som fyllde 18 år. Hade jätteroligt men stannade hemma från krogen och somnade som en get i min fina säng.


Sikken helg! Ännu en gång har jag sparat plugget till söndagen, och tro mig det gör ingenting! Var inte särskilt mycket plugg trots allt. Så jag sitter med det idag, om ni undrar.


Ser fram emot nästa vecka som blir minst lika fartfylld! Måste bara hinna andas emellan, och det är ju vad söndagar är till för!

Kram


           


Ovido - Quiz & Flashcards