leendemicaela

Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Nyckelben och studentpalats

Av Micaela - 10 november 2014 20:24

Olyckor händer så himla fort. Och så himla plötsligt. Och det gör så himla ont. 


Imorse när jag gjort mig iordning och ätit frukost skjutsade jag min stora lillebror till skolan, tvingade honom att säga att jag var världens bästa syster och åkte vidare ner till centralstationen. Köpte nytt månadskort på parkeringen och grät en skvätt för de förlorade hundralapparna. Svalde alvedontabletter på tåget till Stockholm för att dölja huvudvärken men misslyckades, inte med själva sväljandet utan med döljandet av huvudvärken. Den har suttit kvar hela dagen. Väl framme i Stockholm tog jag, världsvan som jag är, tunnelbanans gröna linje tre hållplatser och klev av på Odenplan. Konstaterade att Odenplan inte är en plan överhuvudtaget och irrade mig tillslut fram till ett väldigt gammalt och fancy stenpalats. Mötte upp min nya basgrupp och pluggade EU-rätt i tre timmar. Pratade om Kina och gymnasieupplevelser och konstaterade att det var bäst att hålla käften när det kom till högskoleprovsresultat.. Jag menar 1,25 var ju inget att direkt skryta om i det sällskapet....


Fick ett jobbigt sms där någongång på förmiddagen. Mamma och lillebror var på akuten. Misstänkt nycelbensbrott på lillebror. Blev så uppriktigt jädra ledsen. Ville på allvar bara lägga mig ner på marken och grina. Stackars lilla människa.

Hittade i alla fall tillbaka till T-centralen och armbågade mig fram till Västerås-tåget. Stannade på Ica på vägen hem och köpte pringles, coca cola i glasflaska och ako gräddkola till Samuel innan jag typ körde så fort jag kunde hem till stackarn. 


Han hade tydligen snubblat under en lek i gympasalen innan idrottslektionen hade börjat och landat på axeln, hört nyckelbenet knäckas av, rest sig upp och skrattat bort det.

Har fått hela historien berättad för mig nu på eftermiddagen och det skär ju i hjärtat varje gång jag tänker på honom. Det är ju så svårt för killar som snart ska fylla 16 år att visa känslor. Man får ju inte gråta även fast det gör så ont så att man inte kan andas. 


Nu sitter han nedbäddad i en fåtölj med axelslunga och äter gräddkola. Och jag vet hur in i hela djävulen ont han har. Själv har man ju inte bara brutit nyckelbenet en gång, utan två.


Och apropå två, efter helgens omgång ligger vi tvåa i serien vilket innebär att vi har en kvalplats till SSL att försvara. Värt en applåd kära vänner.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards