leendemicaela

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Micaela - 8 mars 2014 17:25

Idag har jag varit på tre kalas! Ett 8-årskalas, ett 5-årskalas och ett 6-årskalas. Och nej, jag har inte börjat hänga på lågstadiets skolgård om dagarna. Och nej jag har inte skaffat mig en massa nya yngre vänner. Jag har bara jobbat. Första dagen på nya jobbet. Skitkul. Men tröttsamt. Tänk er själva tre barnkalas med tårtor, marängsviss och en massa korv med bröd. Och popcorn. Popcorn överallt.

Här hemma hade tydligen våren blommat ut och grillen rullats fram så när jag kom hem blev det hemmagjorda hamburgare och en massa härligt snack med mina familjemedlemmar. Nu tänkte jag vila en snabbis innan det är dags för dagens sista födelsedagskalas. Linnea har fyllt nitton starka och det ska firas ikväll. Lugn kväll för mig dock eftersom det är match imorgon. Känns lite som den gamla Eva och Adam-filmen "fyra födelsedagar och ett fiasko". Frågan är ju bara vad som ska bli fiasko haha...


Ovido - Quiz & Flashcards