leendemicaela

Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Micaela - 27 juni 2013 20:03

Haha här kan man hitta en axelopererad mamma som både utför sitt rehabprogram i poolen och skypar med morfar från Blekinge. Ser ut att vara en rätt trevlig kombination.

Av Micaela - 27 juni 2013 19:52

Följande text kommer att innehålla en hel del osammanhängande, ointressant men självklart livsviktiga fakta om me myself and I.

Såhär är det, jag arbetar som en liten myra tre trappor upp i centrala Västerås, åtta timmar om dagen. Jag går upp tidigt om mornarna och cyklar iväg så att gruset riktigt sprätter efter mig. Apropå det, kära medmänniskor, jag håller på att utveckla mina kunskaper i att cykla utan händer. Tänk att det skulle ta mig hela 18 år attbli så kungligt cool. Nu kan jag tillochmed peta näsan samtigt som jag cyklar!
Nog om det, något annat jag upptäckte idag var mina höfter. Har aldrig varit bortskämd med särskilt kvinnliga former, men nu tusan börjar fläsket sätta sig på de rätta ställena! Tänk att oxå det skulle behöva ta 18 år..

Håller på att upptäcka morgonlöpningens fantastiska fördelar. Jag blir väldigt mycket piggare de dagarna jag masar mig upp 5:25 och ger mig ut på en löptur innan jobbet. Idag var en sån dag, och till råga på allt så upptäckte jag en app idag så talade om för mig hur länge jag sprungit och hur långt osv. Skitbra! Runkeeper heter den, och ja, det är mycket möjligt att det är en gammal och beprövad app men den är lika ny för mig som snö är för girafferna i Afrika. Känner att detta börjar likna "mickans skrythörna" men jag vill ändå applådera migsjälv för mitt grymma pass på gymmet efter jobbet!

Förresten hörrni! Jag har kommit på en sak! Skulle inte en volontärresa vara ett häftigt äventyr för mig? Förstå vilken upplevelse och tankeställare, jag är allvarligt intresserad av att göra en volontärresa nästa år. Kan bli ett bra projektarbete i skolan!

Kom på en sak till jag måste skriva ner! Jag vill skriva en bok. Har värsta idén på en skönlitterär chic-book som bara gnager i mitt huvud, sitter på jobbet och spelar upp dialoger för mitt inre och tänker på hur framsidan ska se ut osv haha. Håller på att bli tokig..
Idag sprudlar jag av energi och idéer om vad jag vill göra av mitt liv. Men nu ska jag måla naglarna och kolla på sommar med Ernst innan det är dags att slockna för dagen. Morgonlöpning imorgon igen!

Mvh författaren och volontären Micaela Sjöberg


Ovido - Quiz & Flashcards