leendemicaela

Alla inlägg under januari 2014

Av Micaela - 15 januari 2014 17:58

Dagen hade inte sett ljuset innan två fulla minibussar rullade ut från Widenskas parkering på morgonkvisten. Två bussar fyllda till bredden med glada och falsksjungandes innebandytjejer. En del gravt övertaggade gapskratt och en och annan ärlig gäspning i sambandmed den obligatoriska minibuss-allsången. Ett alldeles för trångt omklädningsrum, alldeles för stora matchshorts och en alldeles för kort uppvärmning senare var det dags för match. Vinst med 3-0.

En lunch i Ullvigymnasiets förvånande fina matsal med överaskande bra krubb. Tummen upp till det Köping!

Lite mer gapskratt med alldeles för vidöppna munnar och alldeles för hög ljudnivå. Lite mer kort uppvärmning och lite mer match. Vinst med 6-1 och därmed skrev vi historia. Widenska är för första gången vidare i SM på tjejsidan i innebandy.
Nöjd med dagen.

Nu: huvudvärk, plugg, disneymusik och hotdogs med makaroner. Go kväll!

Av Micaela - 14 januari 2014 16:02

Oj, vad var det som hände?!!

Klockan är fyra och här sitter jag med hängande ögonlock.

Idag hade jag endast en lektion så jag kom hem kring tolv och då la jag mig och vilade lite i soffan.

Tre timmar senare slog jag upp ögonen igen och då hade jag sovit mig igenom TRE TIMMAR!!

Vet inte vad som hände men jag antar att jag behövde lite extra sömn.

Problemet är att jag nu sitter här och är segare och tröttare än en hel flock sälungar.

Har ett engelska tal att skriva klart och öva in.. så därför sitter jag nu på en pinnstol med musik i öronen och försöker överlista ögonlockens tyngdlag..vi får se hur det går, har egentligen bara lust att somna om!


Vill bara passa på att uppmärksamma en tvåårsdag. Från och med igår har jag och rälset levt ihop i exakt två år.

Tror inte det har gått en dag utan att jag gnällt... jävla mun!


     


Av Micaela - 11 januari 2014 23:21

Innebandyträningar, psykologiseminarier, religionsuppsatser och alldeles för tidiga mornar.

Har lyckats bocka av första veckan efter lovet med bravur. Det mesta av skolarbetet som pressade på tidigare under vckan har klarats av men det fylls väl snart på med nya.. Sista terminen på  gymnasiet kvar!

Ska bli otroligt kul att ta studenten i år även om jag nyss konstaterade att Västerås enda dansställe för peeps under 20 har stängt.. Alltså hur taskigt är inte det!


Har i alla fall skrivit mitt namn så fint jag kan på ett "kontrakt" idag och spelat en väldigt bra match mot serieledarna, så otroligt synd att vi inte lyckades ta poäng när vi faktiskt spelade bättre än dem!


Och så fick jag en för tidig födelsedagspresent igår, en ny mobil! Samsung S4 i rosa skal, det är en skitfin pryl och jag är såklart superdupernöjd. Tack mamma o Nicke!


Och tillsist vill jag bara höja en skål för dagdrömmar. Älskar att dagdrömma, blir uppriktigt glad av att dagdrömma en stund. I mina dagdrömmar är allt prefekt nämligen...(Kände att ett pronomen för ordet dagdrömma var överflödigt btw)


Kram!


    


Av Micaela - 6 januari 2014 17:49

För exakt ett år sedan skrev jag här på bloggen om Västmanlands killar födda 97 som spelade hem SM-guldet i SDF-SM. 

Idag skriver jag det igen, fast idag var det Västmanlands tjejer födda 98 som vann guld. SM guld.

Det är så otroligt stort så jag tror knappt att de själva vet vad de har gjort.

RIG kommer komma krypandes och be om deras autografer!

STORT GRATTIS TILL ALLA TJEJER I LAGET! Vi här hemma är enormt imponerade!


 

Av Micaela - 2 januari 2014 23:08

Sista jobbdagen imorgon för detta lov. Återstår några få dagars ledighet att fylla med skoluppgifter innan sista terminen på gymnasiet drar igång. Alltid för mycket uppgifter i skolan över loven..

Idag fick jag en klädställning av mamma och det blev så himla fint när vi skruvade ihop den och hängde upp kläder på den. Är jättenöjd.

Här är mina tre favoriter i rummet just nu!

Av Micaela - 1 januari 2014 13:19

Antar om att jag inte var ensam om att fira in det nya året igår?


Här kommer iaf min fina afton i form av lite halvtaskiga bilder!


 

Titta vad jag lyckades med! Fick fast dessa fransar som satt så gott som hela kvällen. Kände mig fruktansvärt fab.


 

10 välsminkade flickor i svarta alternativt glittriga klänningar samlades på Rönnby för trerätters middag.


 

Några såg till att maten blev gjord, andra inte....


 

Efter middagen tog vi bussen till en fest med massor av välkända ansikten där vi dansade, kramades och sjöng ett tag.

Innan det var dags för tolvslaget på torget tillsammans med bästis som kvällen till ära var sjuk, men ändå pallrade sig upp till tolvslaget.


 

Ja, det var det. En riktigt rolig nyårsafton med allt från brinnande granar och brandkår till kramar och fyrverkerier med glada människor.

Åh vad jag önskar att 2014 blir ett bra år, jag ska göra allt jag kan för att det ska bli det. Kram!




Ovido - Quiz & Flashcards