leendemicaela

Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

I may not be rich on money but I´m high on love

Av Micaela - 23 juni 2013 14:53

Midsommarhelgen har passerat, det är söndagseftermiddag idag och premiärveckan på jobbet står för dörren. Inleder min tvåveckorperiod på kontoret imorgonbitti och det ska faktiskt bli skönt att få lite rätsida på livet en stund. Dags att byta ut sommarlovsglassarna mot eftermiddagsfrukter och läsken mot... kaffe kanske? Ska även ta tag i träningen igen som jag lagt på vila den senaste veckan. Blev så tråkigt och springa omkring på gymmet och i skogen, träningen kändes mer som ett jobb än som en rolig grej så jag tog en "vilovecka" för att återfå motivationen. Så nu riktigt längtar jag tills tröjan dryper av svett och benen darrar av ansträngning igen! Våran fystränare har nämligen rest bort så ansvaret ligger på oss själva ett tag nu, kul iochförsig!


Mina två första veckor på sommarlovet har gått fort såklart, som alltid när man är ledig så accelererar tiden och timmar blir till sekunder.. Inte riktigt kanske men det känns så.


Har precis som de flesta andra i vårt avlånga land uppmärksammat att vi passerat midsommar och lucia är på intåg. Firade min midsommar på Värmdö med Andreas pappfamilj (alltså hans pappas familj, inte pappersfamilj). Det var grannar och stockholmssnackande värmdöbor på en altan med massa god mat, massa söta barn en skvätt öl och självklart kubb.

Blir kraftigt favoriserad när jag kommer dit, Andreas småsyskon nästintill avgudar mig och det är nästan så jag skäms haha.


Nu är det dags att slå upp körkortsboken, kämpa med vägmärken och måla tånaglarna.

Kram å hej!


      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards