leendemicaela

Alla inlägg under april 2014

Av Micaela - 9 april 2014 16:46

Livet rullar på. Veckorna går så satans fort och det är inte långt kvar tills jag står i min vita klänning med hatten  på sne och ropar att det är över. Idag kom självaste hatten också. En fin pryl. Bra att ha.

Blev sådär alldeles pirrig när jag tittade på den så jag viskade rakt in i tyget: "Välkommen snyggis, visste du att du ska få sitta på första parkett och uppleva min studentdag tillsammans med mig? Vi kommer ha det grymt!"


Och ni som helhjärtat köpte det som står här ovan kan gå och dra något gammalt över er.

Självklart pratar jag inte med döda ting. Inte ens med hattar!


Nu måste jag kolla igenom några saker inför nationella imorgon, ska skriva ett pm med temat "hur man skriver", SPÄNNANDE!!!!!



Och påminn mig om att lämna in pengar för kakförsäljning imorgon. Och påminn mig om att jag ska stanna kvar i skolan imorgon och klippa musik till utklädnadsshowen. Och påminn mig om att sätta på diskmaskinen efter maten. Och påminn mig om att ta ut fläskfilén från frysen imorgonbitti. Och påminn mig om att inte bli avundssjuk på Spanienbilderna som mamma skickar. Och påminn mig om att skriva ut bokningsbekräftelse till studentkryssningen imorgon.

Och påminn mig om att det är jag som är kapten på måndagens kryssning. Skepp ohoj kamrater, kaptenen här!

 


Av Micaela - 7 april 2014 17:21

Går omkring i mina studentskor här hemma. Måste lära mig dethär med klackar.

Är väl för ovan med att stolpa omkring en decimeter ovanför marken..



 

Av Micaela - 7 april 2014 15:38

Vardagen rullar på. Timmarna springer iväg och om en vecka sitter jag på en buss påväg till studentkryssningen.

Lika bra att ha den överstökad! Veckan efter kommer balen men innan dess ska en hel del plugg avklaras.

Tur för mig att jag har min lilla almanacka nu när det är lite körigt med allt, hade absolut inte klarat mig utan att skriva ner att-göra-listor dag för dag.

Och jahapp, om cirkus 30 minuter landar päronen i Alicante för att möta våren i den spanska värmen. Inge avundsjuk alls.

Själv har jag skrivit vad som skulle kunna klassas som världens svåraste spanskaprov och lekt fitspo på gymmet idag.

Säger det igen men jag känner mig inte hemma bland stora biceps och tunga viktskivor.


Och i lördags skrev jag högskoleprov för första gången i mitt lilla glada liv. En ganska rolig grej enligt mig.

Tror dessutom det gick bra resultatmässigt vilket i så fall skulle vara en bonus. Var nog mest där för att testa på..

På kvällen samlades vi några tjejer från laget och kollade på gladiatorerna, spelade spel och drack vin.

Slutade med att vi allihopa höll på att somna inne på Pitchers när kroppen tog ut sin rätt. Var ju ändå en ganska lång dag!



Är lite allergisk mot selfies men bjuder ändå på tre nytagna. Är en rätt glad tjej...


      



Av Micaela - 4 april 2014 21:48

Skola skola skola. Prov, seminarier, inlämningsuppgifter, redovisningar, opponeringar osv. Sista rycket på sista terminen är inte nådigt. Mycket att göra på pluggfronten och intensiteten håller i sig även nästa vecka. Måste söka högskola, åka till tandregleringen, svara på två framtidsfrågor, presentera utklädnadsshow-dans och ställa mig i bostadskö. Det är lite intensivt just nu.

Idag har jag tränat i flera timmar och pluggat matte i flera timmar och skrivit provoch skickat in en religionsuppgift. Nu ska jag förbereda mig inför morgondagen, ska nämligen skriva högskoleprovet imorgon. Hejja mej!!

Av Micaela - 2 april 2014 22:47

Finns nog inget tråkigare än gym. Tycker bara det är jobbigt med massa folk och järnstänger och att gå omkring och se ut som att man vet vad man gör. Jag vet nämligen absolut inte vad jag gör. Känns alltid som jag gör fel någonstans...

Men det är klart, med Jossan kan jag ha kul även i ett gym!

Av Micaela - 1 april 2014 20:06

Har slingat håret idag. Sitter med inpackning och väntar på resultat. Vill ju vara sådär brun och blond och somrig igen.

Sanningen är väl blek, råttfärgat hår och rätt vintrig. Inge kul faktiskt.

Ansiktet åkte med på en räkmacka också. Lika bra med lite mask i facet. Varför inte liksom.


Höres


 


Av Micaela - 1 april 2014 19:05

Vi är det näst bästa juniorlaget i hela Sverige. Innebandyfesten i helgen resulterade i ett mycket välförtjänt silver.

Ett silver som likväl kunnat vara ett guld.

Det största med helgen var nog ändå semifinalen. Det var en het match mot tuffast tänkbara motstånd. RIG.

RIG som plockat ihop landets bästa spelare och flyttat upp dem till Umeå redan i 15-årsåldern för att träna, äta, plugga, bo, spela och andas elitinnebandy. Alla dessa talanger, i ett lag, i blågult matchställ. En liten innebandyarmé, drillade till minsta detalj.

Och det var kanske den längsta match jag varit med om. Semifinalnerverna darrade i hallen. Och jag hade aldrig förut i hela mitt liv vunnit en SM-semifinal. Jag hade aldrig tidigare varit i SM-final.

En grymt tät match som gick till sudden. "Sista målet vinner"- som Claesson sa.

Och vi vann. Och jag gjorde målet. Alltså jag sköt det sista målet. Som slog ut RIG.

Och för fösta gången i mitt liv skulle jag få spela SM final!


En SM final mot Malmö som slutade 3-2 till favoriterna från Skåne. Silvret till oss. Kunde like gärna varit guld.

Ännu en otroligt jämn match. Blev utsedd till matchens lirare i finalen och som om inte det var nog blev jag utnämnd till All Star Team som turneringens bästa back! Haha vilken klapp på axeln!


Är otroligt nöjd med helgen i sin helhet, stolt över alla små och krigande Rönnbyspelare och glad för min egen lilla skull.

Ett perfekt avslut på säsongen och min sista insats som juniorspelare.


Värt att nämna är att även Rönnbys flickor 16-lag bärgade det åtråvärda SM-silvret. Grym ungdomsverksamhet med andra ord.


Nu har skolveckan tagit vid med prov, redovisningar, opponeringar och seminarier. Åh skolan är bara för mycket just nu!

Men vad gör det när man är näst bäst i Sverige..!


   




Ovido - Quiz & Flashcards