leendemicaela

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Micaela - 28 maj 2012 16:53

Vilken jädra dag!!


Startade dagen med en utskällning och en smarrig frulle. Skällde ut stackars Andreas för att han snott täcket under natten och stört mig på morgonen, jag skulle faktiskt vakna 30 minuter efter honom...

Sedan trampade jag iväg på cykeln i motvind och över vallbybron, de 2 värsta fiendena för en cyklist- motvind och Vallbybron alltså!

Orienterade i en timme, gick bra. Jag och Zacke sprang som tokar runt på omvägar och stiga medans hockeypojkarna gick rakt genom skogen och nog fan var de före oss på varje kontroll. Men hararna hoppade iväg och vi kom före dem i mål!!

Efter den prestationen väntade en hel del dötid. Som såklart spenderades i Västerås city! Först på Subway där jag och josefin stalkade en rosahårig tjej, en man med skjorta-kavaj och röda byxor och så dansade vi såklart till Euphoria innan vi skrattandes gick ut på stan igen. Om man är västeråsare är det faktiskt tillåtet att dansa offentligt till Loreen hela veckan! Sen då, ja sen startade universums skrattkalas. Den tjejen kan få mig att skratta hon, i affärer, på trottoarer, i uppförsbackar och på apotek! Vi gick dubbelvikta genom staden med korsade ben.  Det är helt enormt vad kissnödiga vi var tillslut av allt skratt. Vi kommer nog fasen somna med uppspärrade käftar ikväll, de har fastnat i skrattläge!

Jag billighetsshoppade mitt i allt tok på H&M. En byxdress, ett par mysshorts, ett baslinne och en bikinitrosa. Och sedan var det dags att införskaffa ny fuktkräm till fejsan. På apoteket. Neutrogena.

Jag orkar inte dra hela historien men det slutade med att vi båda i andnöd kravlade oss ut därifrån med skrattet i halsen.

Sedan stod vi utanför en guldsmedsaffär i x antal minuter och tittade på regnet. Väl där råkade jag hälsa på en okänd, han gick så slängit med huvudet så det såg ut som att han nicka åt mig, varpå jag snabbt och artigt utbrast "tjena".....

Sedan började det jobbiga. Uppförsbackar, regn, kyla och två gapskrattadens tjejer på en sjösala. Såg ut som drägg när vi kom fram till skolan. I was ashamed!


Hade muntliga nationella i matte, snackade lite diagram och cyklade hem. Har tröstätit kex och glass och visat mina nya kläder för Andreas som föriövrigt fått underhålla sig själv i en kvart nu så nu ska jag ägna lite tid åt honom innan det är dags för karl att åka hem.


It´s been a long day kompis!

 

Har snott bilden från www.eemmyjosefin.blogg.se

Ovido - Quiz & Flashcards