leendemicaela

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Micaela - 1 september 2014 16:24

Yes, mitt liv som pendlare börjar imorgon. Är nästan mer nervös för det är för själva studierna. Mitt liv som student börjar ju också imorgon. Behöver därför en manager typ. En som kan laga min mat, skriva ut mitt schema, kolla tågtabellen, hämta ut provstorlekarna till lagets munkjackor, köpa alvedon för den kroniska huvudvärken, ordna parkeringskort nere på stan, planera utbetalningarna av csn osv. Det är så himla mycket att fixa!!

Och pengarna bara sprutar iväg från kontot, det är inte klokt. Är det inte månadskort på SJ för några tusen så är det fordonssskatt på en femhundring eller studentlitteratur för massa hundra. Puh.. har ordnat det sista inför skolstart idag. Sitter just nu och planerar mitt sparande av CSN, utbetalningarna är väldans ojämna. Vissa månader får jag 11 000 och vissa månader bara 2000, så det gäller att räkna ut det årliga snittet och lägga undan pengar de månaderna man får mycket så att man har lite att ta ifrån de månaderna det är knapert. Men sånt där orndar sig ju, en är väl skötsam med pengar.


Önska mig all lycka till med min första dag på universitetet imorgon. Och önska mig all lycka till med att hålla mig frisk nu när alla vänner faller ner i halsfluss och förkylningar. Och krya på er ni tappra sjuklingar.


 

Ovido - Quiz & Flashcards