leendemicaela

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Micaela - 13 september 2014 21:24

Att det är val imorgon har väl inte lyckats undgå någon?

Jag tycker att det är jätteviktigt att alla som får rösta utnyttjar sina rättigheter och tar ansvar för sina skyldigheter.

Det är vårt land och vår värld!

Så glöm inte att rösta, för din egen skull.



      Hahah hittade lite roliga Reinfeldt-bilder på twitter!

  

Av Micaela - 13 september 2014 17:38

Igår var vi ungefär hur effektiva som helst, lämnade inte universitetet förren halv sju igårkväll, var hemma kring halv nio, kastade i mig tacos och skrattade med mamma en stund. Hade sjukaste beslutsångesten mellan att gå på kvällens cocktailfest med alla andra blivande jurister eller spela morgondagens match mot Storvreta tillsammans med mina tigervänner. Det blev, efter mycket om och men,det sistnämnda och därmed tog jag priset som årets tåkigaste student. Har inte varit med på någon fest hittills.. Aja life on a pinne litegrann.


Idag tog jag mina böcker och min fina orangea dator och åkte upp till Stockholm. Läste avtalsrätt på tåget och var allmänt effektiv. Satt i 45 minuter på Stockholms central med benen i kors och fortsatte läsa avtalsrätt tills det kom en gammal man som luktade illa och satte sig brevid mig.

 


Då gick jag därifrån, lyckades ta mig till Regeringsgatan och mötte upp min studiekompis Sofie på Espresso House, köpte bryggkaffe, yoghurt och en stor chokladmuffin och pluggade avtalsrätt i flera timmar. Simon och Elias anslöt och vi satt och pratade, skrattade och pluggade i ren studieanda. Vid femtiden tog jag mitt pick och pack och gick till tåget igen.


 


Nu sitter jag på tåget och är sådär äckligt nöjd med mig själv. Idag har jag verkligen bidragit i gruppen och svarat på många av frågorna, hittat rätt paragrafer i lagboken och drivit på så att vi blev klara med alla instuderingsfrågor. Förut har det kännts som att jag mest flutit med och knappt förstått någonting. Men idag föll några juridiska bitar på plats och det är ju förbaskat skönt för mig! Nu ska jag läsa två rättsfall, skriva två rättsfallskoncentrat, äta middag med min familj och mysa i min hemmakostym (plyschdressen). Imorgon ska jag spela match med mina vänner och jag längtar efter varenda en av dem!


  

Ovido - Quiz & Flashcards