leendemicaela

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Micaela - 11 april 2012 16:07

Jag är en toppkonsument på kärlek.


Jag får väldigt mycket kärlek, och det behöver jag. Folket som älskar mig ger mig så otroligt mycket kärlek och det är tur för jag behöver varenda gnutta kärlek jag kan få.

Dessutom ger jag väldigt mycket kärlek. Till de som jag verkligen älskar. Dock i perioder.

Jag är inne i en period just nu när jag helt plötsligt får för mig att skicka iväg kärleksförklaringar närhelst.

Just nu inser jag också att jag älskar mig själv. Det är det absolut viktigaste, att älska sig själv.


Jag tror att anledningen till att jag är inne i en kärleksperiod just nu kan ha något att göra med att det är lite jobbigt i livet just nu. Influensa och ett missat SM tär på själen. Tro det eller ej.

Så jag omger mig med kärlek istället. Bäddar in mig i bomull och målar himlen rosa.


Det här är min lilla låda där jag lägger alla mina lappar med tankar i. Som när man var liten. Tankelådan.


Av Micaela - 11 april 2012 14:50

Denna dag startade redan klockan hav fem imorse när jag slog upp ögonen och hostade mig vaken i en timme. Tillslut kom älskade mamma med hostmedicin och en kopp te. Drack det och somnade tillslut om.

Vaknade nio och gick upp å drog på mig något oplanerat och fult. Satte mig vid köksbordet och drack en till kopp te och åt några mackor samtidigt som jag pluggade igenom provet.


Fick skjuts till skolan i mina oplanerade och fula kläder. Hostade kolik och fick reda på att vi inte skulle ha prov.

Fagge hade tänkt efter på lovet och insett att det var lite taskigt att vi varit tvungna att plugga på lovet och ha prov direkt efter utan repetition. Så lektionen bestod av "inför-provet-snack". Nyttigt för mig. Provet flyttat till Måndag. Haha synd för er i Umeå!! :P (låt mig känna mig lite bra i magen bara..)


Nu är jag matt i hela kroppen. Ska lägga ner mig i sängen igen, bara fixa klart lite inför provet så det känns bra.  (varning mamma läs inte kommande mening!! )Ska även skriva några rader till min kära mor som fyller år imorgon.


Och ja, jag är sjukt bitter. De sitter i bussen nu. De började åka vid tolv, då precis när jag gick in i lektionssalen. Då åkte den iväg. Bussen. Jag missade bussen!!


//Förtvivlad tjej

Ovido - Quiz & Flashcards