leendemicaela

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Micaela - 12 april 2012 21:26


Ja, idag fyller då min mamma år. Vi firade henne med hallonpaj och lite presenter. Hon fick bland annat en Efva Attling ring som är jättefin!!

Och så dagens moln; Andreas ringde imorse och berättade att han blivit sjuk under natten. Så vi firar elva månaders kärlek på distans och hoppas att han kryar på sig fort.

För den nya sängen är äntligen bärgad! Vi åkte och hämtade den idag och sedan har vi fixat och bland annat ställt in min gamla säng i kontoret/gästrummet osv. Jättenöjd!!


Har hunnit med att skriva klart mitt muntliga tal inför svenska nationella. Men ska såklart finslipa på´t imorrn!


Med risk att bli tjatig:

Jag har kämpat mig iväg några timmar varje dag denna vecka för att inte missa något viktigt i skolan. Jag har även tvingats stanna hemma från Umeå och SM på grund av en hård influensa-attack. Vilket jag såklart mår jättedåligt över. Så har Glenn (min innebandylärare) mage att skälla ut mig inför massa folk om att jag är så pigg att jag kan vara i skolan men inte åka till umeå. Som om jag inte vill vara i Umeå just nu!?!!  Det är skillnad på att kämpa några timmar på matta ben fyllda med ipren och att spela SM i flera dagar. Han vet ju inte vad han snackar om!

Dagens lärdom: Vuxna, i detta fall lärare, kan faktiskt vara riktigt dumma i huvudet.


Blir hemma imorrn i alla fall. Ska plugga svenska och samhäll och bara mysa i min  nya HUNDRATJUGO säng.


Kan också rapportera att Västmanland vann den första matchen med 3-1.

Forza VIBF!!


   

Bilder på nya bingen och roliga mamma!


Avslutar med två delikatesser tänkte jag. På den ena befinner jag mig i skolan, ivrigt pekandes på filmen om EU...Och  på den andra.. hmmm ja jag vet inte. Den bilden ser deppig ut så den får väl representera ett missat SM och en sjuk pojke.    

Ovido - Quiz & Flashcards