leendemicaela

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Micaela - 20 april 2012 15:09

Jag är ensam hemma. Går omkring och gör ingenting på övervåningen och plötsligt slutar jag prata/sjunga för mig själv och det blir knäpptyst. Tills jag hör hur någon går omkring på undervåningen. Inget konstigt med det. Förrns jag kommer på att jag är ensam hemma. Uuugh!

Känner mig som flickan i skräckfilmen som hör konstiga ljud från källarn och går ner för att kolla, hon som sekunderna senare ligger som en blodfläck på källargolvet...



Såhär brukar man se ut när man är ensam hemma och det låter som att det går omkring en hel skolklass på undervåningen...

 

Av Micaela - 20 april 2012 10:32

Direkt taget från "Mickipedia":


APRILSKÄMT

Bakgrund: Det hela började med att man lurade varandra på den 1:a april. Det innebar att folket över hela riket lurade varandra med små bus. Till exempel kunde man ringa till en annan person och låtsas vara en polis. Alla lurade alla denna dag och glädjen var total. Till och med tidningarna och tv lurade folket.

Nutid: År 2012 ändrade plötsligt ordet "Aprilskämt" betydelse. Från att ha varit en dag fylld med bus och skratt blev den en hel månad fylld med depression. Vädret var det som gjorde det till et skämt. April 2012 regnade/snöade bort och det skojfriska folket frös till små istappar.

 

 Eeehm ja, denna bild kan ju förklara hur tråkigt jag har. Och ja, jag har gjort min egen logga på en "gör-din-egen-logga-hemsida". Om ni undrar...

 

Av Micaela - 20 april 2012 08:43

Vaknade upp med en grym hals!

Kunde inte röra tungan i munnen, kunde inte forma stämbanden till ord.

För det gjorde så jäkla ont!

Har nog aldrig upplevt sådan hemsk halsont.

Så fick bli hemma idag från morgonträningen :((

Det suger att aldrig bli frisk.

Alla andra tränar på och blir jättestarka och jag ligger i min säng och låter musklerna förtvina.

Åh jag hatar det!!

Verkligen hatar när jag inte kan träna!


Aja har fördrivit morgonen med en kopp te (tack gud för att du uppfann te!!) och så har jag kollat runt på fritidsresors hemsida. Maldiverna... Åh! Aja har en liten ljuspunkt att bjuda på iaf. Googlade särksrivningar för att få mig ett skratt....

   


Ovido - Quiz & Flashcards