leendemicaela

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Micaela - 18 april 2012 21:53

Å klagar på vädret!!


Vad har det tagit åt vår moder jord? Vad får henne att kasta omkring snöflingor den 17:de april bara sådär?

Hon borde kasta pollen så att alla stackars allergiker nyser ikapp.

Hon ska vinkla solen ner på våra bleka ansikten och värma våra frusna fingrar med sin värmade vind.

Nej istället låter hon oss gå under gråa regntunga moln och frysa så huden knottrar sig.


Moder jord är instabil. Så är det bara.

Vi ska vara glada över att det ens är något väder.

Tänk så vaknar man en dag utan väder.

Då skulle man känna sig helt blåst!!


Av Micaela - 18 april 2012 21:30

Dagen har rullat på med träningslära och samhäll, god mat i skolan och "inte nudda mark" på rasten.

Åkte hem till mitt fina hus med Andreas och tog en prommis.

Har även givit allt på en träning som gick sådär. Första riktiga träningen efter influensan. Puh!!

Matt i benen som tusan, men idag var det huvudet som sprang. Min envisa skalle...


Måste även få berätta en liten sak för er.

Jag, lilla tråkiga mellanmjölksflicka, har gått å blivit en riktigt fest-sessa.

Har hela maj uppbokat i fester! Och ett-årsfirande med pojken och nationellt prov i matten.

Maj blir en spännande månad!!


Idag förgyller vi detta inlägg med en bild från, jaa vad kan det vara.. Sommaren 97? Typ.

Jag och mamma sitter på en turistbåt (Paddan, för er pålästa och beresta gullungar) i Göteborg och mitt enda dilemma i livet är om jag kan få in min knutna näve i munnen.

 Back in the days we all were so damn cute.

Försökte låta lite cool där.

Som alltid. Försöker vara lite extra cool. Krydda med något nytt ord osv. Engelska ibland.


Fick en fråga idag, vad jag vill förändra med mitt utseende för att se ut som min dröm.

Kan göra en lång lista på saker jag vill förändra med min utsida men det tänker jag inte bjuda er på idag, ska inte ge er för mycket luft för då kanske ni spricker. Ingen är perfekt you know.

Där kom den igen, coolheten. Den kanske är inbyggd trots allt.


Nej Micaela ny flyter du ut som en utspilld kaffekopp, ge dig någongång!


Tack för mig!


 

Ovido - Quiz & Flashcards