leendemicaela

Alla inlägg under april 2012

Av Micaela - 14 april 2012 21:50

Ja, okejdå vi tar en bild till!!



 

Av Micaela - 14 april 2012 21:34

Snabbgenomgång på dagen!


Har städat övervåningen, bytt gardiner i mitt rum och tagit en otroligt välbehövlig dusch. Ingen mer kommentar på det.


Följt Västmanland på webben och konstaterat att de inte tog sig vidare i gruppspelet= SM är slut för denna gång och jag gissar att alla kommit hem till sina egna hem vid den här tiden.


Andreas har kommit till mig, äntligen och vi sitter och har ont i halsen ihop.

Vi tog en PowerWalk upp till citygross och shoppade loss.

Mango

Ananas

Kiwi

Nötter

bland annat.

GOTT!


Genomlidit en del av HUGO, en dålig film

Ätit scones och druckit te.


Nu vet jag inte vad som händer. Jag vill bara sova. Mysig tjej. Men ja. Det blir nog sova snart iaf. Trött.


Och för er som bryr er, min tå gör fortfarande ont. (Jag tror det är en spricka i den, men det är jag tyvärr ensam om att tro...)


Slänger in en bild på mig. Inte helt naturlig men det enda jag känner att jag kan bjussa på en dag som denna.

Har INTE direkt haft en av mina få snygg-dagar idag om man säger så.


Sånt där med snygg-dagar är knepigt. Ibland känner man sig bara snygg, naturligt. Men tyvärr är det alldeles för sällan...


Aja, på återseende!

 



Av Micaela - 13 april 2012 08:02

Det första jag tänkte på när jag vaknade upp nyss var

1.  "Oh shit har jag sovit med öppna ögon??" Kändes som om ögonen varit uppspärrade med tändstickor hela natten...och sedan sträckte jag på mig och

2. Kom på hur j***a ont i tån jag har. Vi tappade nämligen min gamla säng igår när vi skulle bära ut den. Så fick kanten rakt på stortån och det gjorde verkligen skitont.


51 dagar kvar till spanien. Så jädrans underbart. Även 51 dagar tills jag tar sommarlov.

Man börjar se ljuset i tunneln.

Snart pallrat sig igenom första året på gymnasiet. Det är ju helt sjukt!


 

Av Micaela - 12 april 2012 21:26


Ja, idag fyller då min mamma år. Vi firade henne med hallonpaj och lite presenter. Hon fick bland annat en Efva Attling ring som är jättefin!!

Och så dagens moln; Andreas ringde imorse och berättade att han blivit sjuk under natten. Så vi firar elva månaders kärlek på distans och hoppas att han kryar på sig fort.

För den nya sängen är äntligen bärgad! Vi åkte och hämtade den idag och sedan har vi fixat och bland annat ställt in min gamla säng i kontoret/gästrummet osv. Jättenöjd!!


Har hunnit med att skriva klart mitt muntliga tal inför svenska nationella. Men ska såklart finslipa på´t imorrn!


Med risk att bli tjatig:

Jag har kämpat mig iväg några timmar varje dag denna vecka för att inte missa något viktigt i skolan. Jag har även tvingats stanna hemma från Umeå och SM på grund av en hård influensa-attack. Vilket jag såklart mår jättedåligt över. Så har Glenn (min innebandylärare) mage att skälla ut mig inför massa folk om att jag är så pigg att jag kan vara i skolan men inte åka till umeå. Som om jag inte vill vara i Umeå just nu!?!!  Det är skillnad på att kämpa några timmar på matta ben fyllda med ipren och att spela SM i flera dagar. Han vet ju inte vad han snackar om!

Dagens lärdom: Vuxna, i detta fall lärare, kan faktiskt vara riktigt dumma i huvudet.


Blir hemma imorrn i alla fall. Ska plugga svenska och samhäll och bara mysa i min  nya HUNDRATJUGO säng.


Kan också rapportera att Västmanland vann den första matchen med 3-1.

Forza VIBF!!


   

Bilder på nya bingen och roliga mamma!


Avslutar med två delikatesser tänkte jag. På den ena befinner jag mig i skolan, ivrigt pekandes på filmen om EU...Och  på den andra.. hmmm ja jag vet inte. Den bilden ser deppig ut så den får väl representera ett missat SM och en sjuk pojke.    

Av Micaela - 11 april 2012 16:07

Jag är en toppkonsument på kärlek.


Jag får väldigt mycket kärlek, och det behöver jag. Folket som älskar mig ger mig så otroligt mycket kärlek och det är tur för jag behöver varenda gnutta kärlek jag kan få.

Dessutom ger jag väldigt mycket kärlek. Till de som jag verkligen älskar. Dock i perioder.

Jag är inne i en period just nu när jag helt plötsligt får för mig att skicka iväg kärleksförklaringar närhelst.

Just nu inser jag också att jag älskar mig själv. Det är det absolut viktigaste, att älska sig själv.


Jag tror att anledningen till att jag är inne i en kärleksperiod just nu kan ha något att göra med att det är lite jobbigt i livet just nu. Influensa och ett missat SM tär på själen. Tro det eller ej.

Så jag omger mig med kärlek istället. Bäddar in mig i bomull och målar himlen rosa.


Det här är min lilla låda där jag lägger alla mina lappar med tankar i. Som när man var liten. Tankelådan.


Av Micaela - 11 april 2012 14:50

Denna dag startade redan klockan hav fem imorse när jag slog upp ögonen och hostade mig vaken i en timme. Tillslut kom älskade mamma med hostmedicin och en kopp te. Drack det och somnade tillslut om.

Vaknade nio och gick upp å drog på mig något oplanerat och fult. Satte mig vid köksbordet och drack en till kopp te och åt några mackor samtidigt som jag pluggade igenom provet.


Fick skjuts till skolan i mina oplanerade och fula kläder. Hostade kolik och fick reda på att vi inte skulle ha prov.

Fagge hade tänkt efter på lovet och insett att det var lite taskigt att vi varit tvungna att plugga på lovet och ha prov direkt efter utan repetition. Så lektionen bestod av "inför-provet-snack". Nyttigt för mig. Provet flyttat till Måndag. Haha synd för er i Umeå!! :P (låt mig känna mig lite bra i magen bara..)


Nu är jag matt i hela kroppen. Ska lägga ner mig i sängen igen, bara fixa klart lite inför provet så det känns bra.  (varning mamma läs inte kommande mening!! )Ska även skriva några rader till min kära mor som fyller år imorgon.


Och ja, jag är sjukt bitter. De sitter i bussen nu. De började åka vid tolv, då precis när jag gick in i lektionssalen. Då åkte den iväg. Bussen. Jag missade bussen!!


//Förtvivlad tjej

Av Micaela - 10 april 2012 21:10

Idag har jag skrattat.

Varit väldigt glad.

En trevlig tjej, glad att få träffa sin fina klass igen.

Hög på ipren och Fisherman Friend och nässpray.

Men glad.


Hade matte och svenska. Gjorde det jag skulle, det är bra.

Hade trevligt. Älskar att skratta med hes röst. Men hatar att huvudet egentligen inte orkar skratta.


Mös i någon timme med min älskade man. Försökte komma fram till något vettigt att göra på torsdag när vi firar 11 månader och min mamma fyller år. Jag var dock inte mycket att prata med, mest en geléklump som bara skrattade bort allt allvar. Jobbig tjej.


Men ja nu är det lite kvällsplugg som gäller.

Samhällsprov imorrn.

Börjar tolv imorrn för jag behöver inte gå på träningsläran eftersom jag var DEN ENDA ELEVEN som skickat in min karriärplan. Så jag tar lite morgonplugg imorrn också.


Go kväll!


Bjuder på en bild från den 1 september 2011. Oskar Linnros på Gröna Lund. Jag och Amanda var där. Ohyeea!

 

Av Micaela - 10 april 2012 17:22


Imorgon klockan tolv lämnar Västmanlands Distriktslag DJ 17 parkeringen på Vallby i en buss.

En trupp på 20 spelare har lyckats kämpa sig till en plats i den bussen.

De har under våren tränat och spelat matcher, visat upp sig för ledarna.

Gått vidare uttagning efter uttagning.

Kommit till resans mål.

Västmanland har plockat ut en färdig trupp på 20 spelare. De är nöjda. Har hittat det lag som ska representara Västmanland i SM.

I Umeå.

Imorgon åker dem.


Jag var en av dem. Jag var en av dessa 20 spelare. Lycklig.

Skulle åka till Umeå och representera Västmanland.

Ända tills igår.

Igår gick det in ända in till mitt huvud. Omöjligt. Det går inte.

Jag hann inte bli frisk.

Tårarna rann nerför kinderna. Ögonen slutna. Ville inte se. Sanningen. Jag kan inte åka med.

Den tysta stilla gråt som rann nerför mina kinder var smärtsam. Det gjorde ont i hela mig att inse att allt man kämpat för inte skulle löna sig denna gång. Jag skulle inte få bestiga toppen av detta berg.

Det var mamma som sa det. Micaela det går inte. Och jag vet att hon är ledsen för detta, och att hon hatar att vara den som tillslut måste banka mig i huvudet och säga sanningen. Jag vet det.

Men jag grinade, tyst. Ingen dramatisk gråt bara för uppmärksamheten. Utan den innersta gråten, den djupa.


Jag har samlat mig, omgetts med folk som får mig att skratta och må bra ändå, så jag har tagit det bra. Gick till skolan idag och folk undrade varför jag inte ens var ledsen. Men de vet ingenting. Och det bryr jag mig inte om.


Och i ett hus i Västerås igår hoppade en annan flicka runt av lycka. Hon som några dagar tidigare varit så ledsen. Reserven. Men jag är en människa, jag kan inte till 100% ärlighet påstå att jag är glad för hennes skull. Det kan hon inte begära. Men det är som det är och platsen är hennes. Och det enda jag kan säga till det lag jag fortfarande tillhör är ; Ha det så fruktansvärt roligt däruppe och lycka till!! Gör ert bästa och lite till!


Men det är klart, människan inom mig önskar att det går liite sämre på backfronten än vad det borde.

 

Ovido - Quiz & Flashcards