leendemicaela

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Micaela - 3 oktober 2012 17:28

Tjenare mors!

Lever för tillfället i en dräglig tillvaro där jag faktiskt finner lycka och ro mellan varven . Må den känslan vara här för att stanna!

Gårdagen bjöd på den godaste chailatten som någonsin passerat mina läppar, eller bjöd och bjöd..jag fick ju betala själv och även om det svider att punga ut 35 spänn för ett glas mjölk med te så var det värt det! Efter denna väldigt mysiga fika på stan med några klassvänner var det äntligen dags att ha spenskalektion! Och spanskaläraren var vid fullt liv efter en veckas sjukdom så spanskalivet bara fortsatte med läxor och böjbara verb...


Idag har jag tränat ett gäng ungdomar i snabbhet och sedan kikat på rulle på engelskan.

Inte så mycket mer att orda om denna dag mer än att jag och Josefin och Linnea har reserverat biobiljetter till Taken2 som har premiär på fredag.


Ser fram emot fredag så jag håller på att bli tokig.....


    

Av Micaela - 3 oktober 2012 15:12

Ni vet när man sitter på toaletten och livet är frid och fröjd, och plöstlig ser man i snedögat hur någonting rör på sig. Känslan när man instinktivt tittar på "rörelsen i snedögat" och inser att det är en gigantisk spindel på promenad i mitt badrum. Ni vet hur man lägger bena på ryggen och ryser i hela kroppen! Had a moment like that for a couple of minutes ago!!

Ovido - Quiz & Flashcards