leendemicaela

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Micaela - 7 oktober 2012 19:48

Gick väl inte särskilt bra på matchen idag, vi förlorade och jag blev bänkad. Och helt ärligt så var det väl rätt. Att bänka mig alltså. Hade inte tillräckligt med energi och motivation idag. Det är en såndär dag när jag vill byta liv och sluta spela innebandy och flytta till Maldiverna.


Jag funderar ibland på att sluta spela innebandy för att det ofta är så jobbigt och elakt. Det är jobbigt för att man hela tiden måste tänka på vad man äter och hela tiden planera efter träningstider osv. och så är det elakt för det gör så ont ibland, psykiskt är det jättejobbigt att bli bänkad till exempel för man har bara sig själv att skylla. Man blir så elak mot sig själv och bryter ihop i tårar så fort man kommer hem till familjen där man kan släppa fram besvikelsen.


Men så tänker man på alla underbara stunder, vinster, danser i omklädningsrummet och berömmet. Alla lagkompisar som lyser upp min vardag med energi. Vi är tillsammans och vi har en uppgift- att hålla oss kvar i Division 1 och vinna varje kamp. Och det är just det där med att aldrig ge upp. Ibland tackar jag omgivningen för medvinden, ibland tackar jag min skalle för att jag kommer igenom det svåra. För jag tänker inte ge upp än!


Hoppas att Solsidan kan lysa upp min själ med sol igen, för det skulle verkligen behövas!


  



Av Micaela - 7 oktober 2012 10:14

Godmorgon jordsnurr!
Idag är det söndag och hemmamatch.
Jag har haft en fin helg med near and dear och bara slappnat av i huvudet.

Gårdagen bestod av godis, promenader, sconesbakning och mys med hela familjen (inkl Andreas).

Här kommer lite stulna och tagna bilder från veckan!

Ovido - Quiz & Flashcards