leendemicaela

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Micaela - 9 oktober 2012 17:26

Jag vet inte om detta är ett syndrom hos oss tandställningsbarn eller om det bara är min egna konstruktion som får mig att hela tiden vara rädd. Men jag är i vilket fall som helst otroligt rädd för att:

1. Ramla rakt ner i ett stengolv så att alla tänderna slås ut.

2. Ramla rakt ner i på asfalten så att alla tänderna slås ut.

3. Få en fotboll i ansiktet så att alla tänderna slås ut.

4. Bita för hårt i ett äpple så att alla tänderna slås ut.

5. Att tandrötterna självdör så att alla tänderna ramlar ut.

6. Kort och gott; att tappa tänderna.

 


Av Micaela - 9 oktober 2012 17:15

Det skulle vara dumt att säga att jag nyss kom hem för jag anlände till hemmet för cirkus en timme sedan men det känns som ganska nyligen. Idag har skolan runnit på trots tandvärk och historiaredovisningar. Känner mig lugn inför matteprovet på fredag faktiskt. Gick lite tidigare från spanskalektionen idag eftersom vi fick en uppgift som man lika gärna kunde göra hemma så jag passade på att kila ner på stan och klippa ett par svarta jeans (äntligen) och en vit stickad tröja. Resten av dagen väntas bestå av övningskörning, soppslurkningoch spanskaplugg.


Fick föresten syn på ett kuvert när jag kom hem- skolfotokuvertet! Efter några nervösa och tafatta klickanden på datorn fick jag äntligen se mina skolbilder. Och jag blev väldigt fin kan jag tycka, nöjd!


    

Ovido - Quiz & Flashcards