leendemicaela

Alla inlägg under maj 2012

Av Micaela - 20 maj 2012 13:38

Tjena tjena!


Har haft en toppenmysig helg med nära och kära.

Var varit i husvagnen med min familj.

Dock har jag mestadels suttit inne å pluggat så pojkarna har fått roa sig själva som ni ser på bilderna. De har sprungit och fiskat och grejjat. Jag är nöjd med det skolarbete jag fått gjort, allt blir ju klart denna vecka så det känns skönt.

Igår var det ju middag med laget och det var jättemysigt och gott och lite senare blev det full rulle! Trevligt som tusan.

Idag har jag handlat blommor med mami, ätit grillade majskolvar och nu återstår som vanligt PLUGG.

Får se om jag smiter ut till min honey innan kvällen är slut.

Puss!


                 

Av Micaela - 19 maj 2012 14:43

Sporadisk kontakt med bloggen...


Har spenderat några mysiga dagar i husvagnen med di kära.

Blev hemskjutsad imorse till huset igen och har sedan dess pluggat dagens dos, gått omkring med papilliotter i hela huvudet och sett astöntig ut i hopp om ett shakira-lockigt hår, tagit ut papilliotterna för tidigt, satt upp håret i en fläta, powerwalkat i det underbara vädret. Och nu är det dags för tillfixning och påklädning. Får hämtning om mindre än en timme så nu äre lite brådis.

Ikväll blir det nämligen middag å partaj med laget.

Ha det asnice!


Ps. Visst fick jag till lockarna??! ;)

 

Av Micaela - 16 maj 2012 21:56

Skolan klumpar ihop sig som så många gånger förut! Allt kommer på slutet, jobba nu alla lata skoltrötta sjuttonåringar! Och på tal om sjuttonåringar, vi har en nybliven sjuttis som heter Josefin och föriövrigt förgyller mina dagar, bara sådär.

Är riktigt less på livet just nu och kan verkligen börja grina för vad som helst. Stabil tjej.

Tog en cykeltur nu på kvällkvisten för att 1, ha något att göra och 2, döva depressionen med lite Riesen.

Tack än en gång Andreas för att du står ut med mig och mitt griniga fejs.

     

JAG ÄR TILL EXEMPEL EXTREMT TRÖTT PÅ ATT HA TANDSTÄLLNING!

Av Micaela - 15 maj 2012 15:51

Kaos!


Jag försov mig en timme och tio minuter imorse!! Helt galet! Jag vaknade när klockan ringde och frågade mig själv varför det var en annan signal. Sedan stängde jag av och så bom vaknade jag tio över nio med panik. Hann dock duscha och fixa mig på 40 minuter så jag kom i tid till skolan mamma.


Gårdagen försvann i pluggets dimma. Denna dag likaså, typ. Har betat av ett svenskaprov och lite mattegenomgångar. Nu ska jag snart ta ut hunden min på a walk to remember (HIHI) och sedan är det matteplugg som gäller. Huvudvärken sitter i...

Har lagt det mesta av träningen åt sidan ett tag för att kunna fokusera på den mäktiga ruschen som skolan bjuder på just nu. Bad girl!!

Aja skitsamma jag hinner träna upp mig ändå!


Vi höres!

 


Av Micaela - 13 maj 2012 20:00

Med KENT i lurarna och plugg under näsan känner jag mig rätt söndags-standard.

Har nästan gjort klart repetitionen i matten inför nationella och känner mig enormt duktig.

Dock finns det knappt nån ork kvar till att ta tag i Svenskan... Har prov om tidsepoker på tisdag!

Inge roligt.


Det är bara en vag känsla
av att någonting gått förlorat
att vi slösat vår bästa tid på missunnsamhet
Längre har vi inte kommit

Dom 999 saker jag aldrig skulle göra
Dom vägs upp av 999 värre saker jag gjort

-KENT


 

Av Micaela - 13 maj 2012 17:12



                 

Av Micaela - 12 maj 2012 12:28

Det hinner hända mycket på ett år.

17 åringar blir myndiga.

12åringar blir tonåringar.

Barn föds.

Människor dör.

Folk gifter sig.

Folk blir kära.

Vissa tar körkort.

Någon blir hjärtkrossad.

Någon ändrar stil.


Förra våren var speciell för mig. Det går inte att peka ut någon speiell dag. Men det hände något stort. Förra våren.

Nu i efterhand har vi pekat ut den 12Maj som den speciella dagen.

Jag har haft min Andreas i ett helt år nu! Idag.

Vi har hunnit med mycket under ett år. Så mycket kärlek.

Samtidigt som jag tycker att tiden gått så fruktansvärt fort så känns det som jag känt honom i en hel evighet.

Vi sitter ihop, pratar om allt, tänker om allt.


Jag älskar min Andreas (som Tsatsikis mamma säger) oändligt många varv runt jorden och tillbaks igen. Över allt annat.

Tack för att du finns, min ängel, och tack för att du stått ut med mig i ett år, och snälla låt det bli många fler år.


 

Ovido - Quiz & Flashcards