leendemicaela

Alla inlägg under maj 2012

Av Micaela - 3 maj 2012 15:44

Denna dag har inte varit särskilt påfrestande. Började med en svenska lektion runt åtta, skrev lite om Antiken men stötte på problem så jag tror jag måste ringa morfar min för en historielektion.

Senare hade vi idrott, innebandy. Väldigt roligt och jag säger det igen, ni gör mina dagar klassen!

Cyklade hem igen med Jennifer Lopez Dance Again i öronen och sedan hamnade jag på en solstol brevid min kära.

Har hängt med honom en del men han åkte precis hem.

Så nu sitter jag här. Magen kurrar lite..

Har lite huvudvärk.


 

 


Av Micaela - 3 maj 2012 14:06

Molnen samsas med solen och vi kämpar för att behålla värmen.

Envisas kvar i solstolarna,

Hörs!


Av Micaela - 2 maj 2012 15:17

Har kommit hem från skolan och sitter och äter lite mellis.

Känns verkligen som att sommaren är här nu!

Istället för att sitta ute i solen just nu sitter jag inne och garvar åt dessa filmer.

Väldigt roligt!

Men snart ska jag ut å gå ett varv med min fyrbenta vän.


Hörs!


Av Micaela - 1 maj 2012 21:28

Vi har lekt 20:an i min familj under hela helgen.

Tjugan är en lek som går ut på att lura varandra.

Man har en tjuga som man skriver tjugan på för att känneteckna den.

Sedan sätter man upp en tidpunkt då leken slutar och ett straff som förlorarn måste utföra.

Vi till exempel bestämde att klockan 20.00 på måndag kväll (när brasan tänds) är leken slut och den som har tjugan då ska diska morgonen efter.

En får börja med tjugan och sedan gäller det att lura på någon annan den, till exempel om någon frågar om ketchupen så ger man den ketchupflaskanoch gömmer med tjugan lite snyggt.

Det gäller alltså att göra sig av med tjugan när man får den, att lura på någon annan den.


Denna lek kan få den torraste gubben att bli den busigaste ungen. Vuxna som barn lurar varandra och ett lyckat lur ger garanterat ett lyckorus.


Riktigt rolig lek!

 


Av Micaela - 1 maj 2012 18:54

Ja det är sant! För min del återstår bara 21 dagar i skolan innan jag lämnar första året på gymnasiet efter mig!


Har tillbringat långhelgen i våran husvagn i Sala och lämnat allt vad internet heter hemma.

Lagom off tjej.


Har tränat- med mina boys!

Har solat- Facet brinner

Har ätit gott- Grillat

Har sett en liten majbrasa på campingen- ingen jätterolig Valborg för en 17:åring men bättre än förra året dock! Förra året kom jag nämligen hem från en Mälareneri cup-match runt nio på kvällen och gjorde inget speciellt. Det kom tre pojkar till mitt hus och spenderade den oskrytsamma Valborgen med mig och fick mig känna mig mindre alone. Men som sagt två rätt så booring Valborgskvällar i rad för Micaela.


Ska självklart också nämna att vi svängde förbi Andreas kåk i Gäddeholm och fika rabarberpaj i solen. Trevligt!


       


Ovido - Quiz & Flashcards