leendemicaela

Alla inlägg under maj 2012

Av Micaela - 12 maj 2012 12:19

Morning!


Gårdagskvällen var riktigt lyckad med trevligt folk och så. Men jag drog ändå hem rätt early och tog Ida med mig.

Hon sov här och imorse har vi bara fixat till oss och ätit frulle. Vi har väl även hunnit med att gratta varandra på varsin ettårsdag med varsin pojke.

Japp, det är sant! Andreas har stått ut med mig i ett år nu!   

Ska ägna ett halt inlägg åt det snart, nu ska jag låta mina nymålade naglar torka.

Puss på er!


   

Av Micaela - 11 maj 2012 17:25

   

Av Micaela - 11 maj 2012 16:07

Hej hopp gummi....

Eh ah tjena!


Dagen har bjudit på en del roliga saker hittils men det är långt ifrån slut än.

Hade SkillsCompetition på innebandyträningen imorse, vilket är precis vad det låter; en tävling för skillade människor!?

Sedan var det spöregn, kavajköp och buss som gällde. Josefin köpte en jättefin kavaj som hennes mor senare skulle komma att bli kär i... ;) Okeej!

Har slingat håret på stackarn nu och så råkade jag tappa en klick blekningsmedel på hennes byxor! Så jag sprang upp och slängde dom i badkaret, helt genomblöta byxor fick hon gå hem med, poor girl.

Ante har varit här en stund men nyss lämnat. Och jag har gjort ännu en mattediagnos inför Matte nationella.

Hard work.

Ikväll äre ferre


Ha det najs!



Av Micaela - 10 maj 2012 19:31

 

Pluggat sedan jag kom hem, matte och nu svenska. Lyssnar på björn bröder låten och livet enligt rosa, filmmusik  


Ha en fin torsdagskväll!

Av Micaela - 10 maj 2012 12:32

Hej kära vänner och bekanta!

Hoppas ni unnade er själva tolv minuter välmående i inlägget under.

Hur som helst har jag kommit hem från skolan och släng mig på sängen.

Har nämligen sånnadär enxtremt trötta ben, don´t know why.

Har kanske något att göra med den äckliga motvind jag var tvungen att cykla i på hemvägen.

Hade svenskaredovisning idag om antiken och jag skötte mig. Sedan orientering på idrotten.

Hellman o jag var riktigt grymma i skogen, klarade orienteringen felfritt!

Hopade in lite spaghetti och köttfärssås i kistan innan jag.

Hoppade på cykeln och åkte hem, klar för dagen.

(Lägg märke till varje första-bokstav på raderna...H)

Hihi.....


Nu till listan:

* 14 (!!!!!!!) skoldagar kvar!!

*22 dagar kvar till sommarlov!

*Två dagar kvar tills min och Andreas ettårsdag!!! Helt sinnessjukt!

*En dag till länslagsfesten

* Jag fyller 18 om 268 dagar!!

*Svenskaprov om tidsepoker- tisdag 15 maj

*Mattenationella-tisdag 22 maj

*Samhällsprov-vecka 20?

*Träningslärainlämning-onsdag 23 maj


 


Av Micaela - 9 maj 2012 20:51

Hej där!

Klarade av denna skoldag också. Med bravur. Hehe nja typ. Idag har jag verkligen inte gjort något speciellt. Vart i skolan, tävlat på samhällslektionen, förlorat på samhällslektionen, blivit besviken (dåligförlorare), åkt hem, träffat ante, gått ut med hunden, ätit, pluggat. Normalare dag får man leta länge efter.


Har dock en lite rolig sak att säga som avslutning; Mina klasskompisar har en förmåga att få mig känna mig smart!

Och till Ida, denna bild ÄR förvriden hahaha....

 

Och ja, jag har fått dille på förvridna cameroidbilder, så ni vet ;)

Ovido - Quiz & Flashcards