leendemicaela

Alla inlägg under oktober 2012

Av Micaela - 16 oktober 2012 14:52

Tisdag eftermiddag och allt känns bara bra i magen min. Och som då min kloka moder brukar säga; "Är magen glad är människan glad". Så då jag väl glad då!


Idag har jag drömt mig bort från historians essäskrivning med bilder från Maldiverna och Mexico. Man kan bara sitta och drömma och dregla!


Sedan har jag även fått reda på att matteprovet gick helt hyffsat- fick nämligen 40/42 poäng och där satt ett A alldeles lysande!

Så just nu sitter jag och en bit godispåse och pluggar engelska hemma på mitt rum. På spotify trallar Sarah Dawn Finer och i bakgrunden hör jag hur min hund ligger och drömmer stora drömmar i rummet brevid mitt och livet är sådär härligt harmoniskt igen. Ikväll ska jag övningsköra och ja, jag är en jätteduktig tjej som hinner med allting en vanlig tisdag.



   






Av Micaela - 15 oktober 2012 22:47

Jag saknar dig väldig mycket just nu. Känns som evigheter kvar till vi får hålla om varandra igen!

Av Micaela - 15 oktober 2012 22:35

Hej på er!
Dagen har varit en riktig rivstart på veckan och det är verkligen full tjofräs ända in i kaklet. Man får jobba med vecka efter vecka och ta var dag som den kommer.
Har bland annat tränat två innebandypass idag och dessutom hunnit med en hundpromenad och en hel del skola.
Denna vecka kommer bestå av ca 9 träningspass och jag känner att det skulle vara bra att ha en reservkropp ibland när man är som mest sliten. Men dödlig som jag är så utrustades jag tyvärr bara med två ben och inga i reserv så det är bara att tralla på med dem man fick och vara glad för det.

Har verkligen försökt rycka tag i övningskörningen på sistone och jag läste till exempel hela kapitlet om stadskörning igårkväll i körboken och imorrn ska jag rulla ut på vägarna igen. På söndag ska jag ha prov om staskörning för mig själv har jag tänkt så att jag verkligen lär mig något.

Imorgon slutar jag förresten 13:15 och det känns ju underbart, funderar på att spendera den eftermiddagen hemma med massa plugg och choklad...

Ha en bra kväll och ta det lugnt i trafiken!


Här är min fina prinsessa till vän!

Av Micaela - 14 oktober 2012 13:12

Hej på er!
Idag har jag hunnit med att städa, rensa lite på rummet och gjort trädgården redo för hösten/vintern. Har även myst med familjen över en fika och av denna dag återstår mys med Andreas, egenvård (dvs ansiktsmask, hårinpackning osv.) och övningskörning. Hela gårdagen gick åt till matchen i Södertälje som tyvärr slutade med förlust trots våran eliminenta prestation.
Idag pågår uppladdning av batterier inför nästa fullspäckade vecka!

Avslutar med två bilder från idag när mamma fick presentera vår nya bar och kaffemaskin för Andreas. Såhär såg det ut när han blev bjuden på en varm kopp choklad!

Av Micaela - 12 oktober 2012 22:18

Slut som människa, ska gå och lägga mig nu och vi får väl hoppas att jag hinner somna innan jag självdör av trötthet. Hade av stickan oxå idag, endast 3veckor gammal den kraken. Match imorrn.
Nu måste jag sluta innan jag faller ner och självdör på fläcken.
Godnatt amöbor!


Av Micaela - 12 oktober 2012 16:50

   Hej alla mosiga fredagsfirare.

Önskar jag också var en mosig fredagsfirare, är för tillfället bara mosig. Fredagen får firas efter klockan nio för då tar jag helg. Har första länslagsträning med DJ17 ikväll och just nu hade jag väl helst legat kvar här i min säng hela kvällen och äta lite godis. Är trött som en amöba och har dessutom klarat av ett långt matteprov idag. Kändes som jag hade alla rätt. Var för övrigt tvungen att googla "amöba" bara för att se så det inte betyder något fult. Det  var tydligen ett encelligt urdjur som förökar sig genom delning, förflyttar sig genom att ändra gestalt och saknar analöppning.


Med dem orden tackar jag för ordet och önskar er en mosig fredag!

  






Av Micaela - 11 oktober 2012 21:45

Timmarna tickar ner mot fredag och det kan inte komma lägligare. Känner i mina ben att det skulle kunna vara dags för en heldag i bingen för att bara vila kroppen. Men någon heldag i bingen finns tyvärr inte på mitt schema utan istället väntar två innebandyträningar och ett matteprov imorgon och på lördag är det bortamatch mot Telge.

Idag har jag svettats på en spanskalektion, frusit på en golfträning och tjurat på en engelskalektion. Det hade säkert varit jätteroligt att spela golf en stund om det inte hade varit så förbannat kallt bara.!

Här är en bild på mig och toker tagen från tokers insta, godnatt!

Av Micaela - 9 oktober 2012 17:26

Jag vet inte om detta är ett syndrom hos oss tandställningsbarn eller om det bara är min egna konstruktion som får mig att hela tiden vara rädd. Men jag är i vilket fall som helst otroligt rädd för att:

1. Ramla rakt ner i ett stengolv så att alla tänderna slås ut.

2. Ramla rakt ner i på asfalten så att alla tänderna slås ut.

3. Få en fotboll i ansiktet så att alla tänderna slås ut.

4. Bita för hårt i ett äpple så att alla tänderna slås ut.

5. Att tandrötterna självdör så att alla tänderna ramlar ut.

6. Kort och gott; att tappa tänderna.

 


Ovido - Quiz & Flashcards