leendemicaela

Alla inlägg den 9 februari 2012

OIL

Av Micaela - 9 februari 2012 22:39

PRECIS NÄR MAN BÖRJAT KRYPA UPP UR SITT HÅL STÅR NÅN JÄVEL DÄR MED SPADEN OCH DUNKAR NER EN IGEN.


Känner mig riktigt dålig, en total looser.

Tack livet

Av Micaela - 9 februari 2012 17:46

Sitter och trycker i mig mandariner och mjölk, lite energi till träningen.


Har nyligen blivit fin i håret, träffat pojken och sagt hejdå för ett tag till honom.

Så sorgligt, kommer inte träffa honom förrens typ på måndag!! Åker till Mora imorrn vid fyra för vi ska spela regionsslutspel i SM för 18åringar. Gud vad roligt det ska bli att få bo på hotell med fina människor och spela innebandy mot riktigt bra lag!

Men som sagt kommer jag sakna min Andreas!   


Nu ska jag plugga/packa och sen bär det av till K-borg ( mitt andra hem..)


Skänker en låt från Björta nedan!




Av Micaela - 9 februari 2012 14:12

Sitter här och blir alldeles degig framför datorn, ovanligt!


Inom en kort stund måste jag resa på mig och se om arslet följer med för det är dags att åka ner på stan igen och frisera hårsvallet lite.


Är det okej att jag sover medans du klipper?

Eeh nej, det blir snett?

Ja men snett passar, det blir bra, godnatt!

....


Ja vad går jag på egentligen, roligtjej_rosa@hotmail.com adda gärna!


Tar med mig broder ner på stan och fixar lite busskort och tror jag ska köpa lite godis!! (såklart inte zacke lugna ner dig!) ;)


Nä nu räcker det, hej!


Av Micaela - 9 februari 2012 13:55

Det finns så många ord om vänskap, lika många om kärlek. De flesta ord är redan skrivna men jag gör ett försök att personifiera vad vänskap är och betyder för mig.


Det finns vänskap som är ytlig, en social kompetens bara. Man hejjar på bussen, frågar hur läget är, den andra svara "bra" såklart, vad annars. Man kanske skrattar åt samma sak i matsalen, eller jobbar med varandra i skolan i ett prjekt. Sådan vänskap håller länge men är inte heller särskilt intensiv. Ibland är det precis den sortens vänksap man behöver, ett litet plus i vardagen bara. En trevlig stund på bussen utan förväntningar. Enkelt.


Den andra sorten vänskap då? Den där när man verkligen älskar varandra och ställer upp i vått och torrt, hjälper och ser till att man mår bra. Som då när folk hittar nya saker att prata om hela tiden och bara tjattrar i mun på varandra dag efter dag. Eller när man kan sitta och skratta högt i flera timmar tillsammans till magen värker och kinderna krampar, då när fnittret ligger i bröstkorgen hela tiden. Ibland kan man bara vara tysta med varandra, man vet allt, behöver inte prata, det är behagligt.


Jag har massor med vänner, sådanna som jag har kvar på det sociala stadiet, sådanna som jag förlorat, sådanna jag glömt bort, sådanna jag aldrig har kommit längre än det sociala stadiet med och så har jag sådanna som jag absolut inte vill förlora. Dem jag tänker på varje dag och som fyller mitt liv med djupa diskussioner, hysteriska skrattanfall och långa tystnader. Josefin, är en av dem sistnämnda. Hon är guld värd den tjejen. Så himla fin! Love u sweetheart   


Många ord om vänksap, tack för mig!

Av Micaela - 9 februari 2012 13:03

Goodmorning people!


Vaknade upp early in the morning och trippa te skolan för en kort svenska lektion. Vi hade genomgång om kommande projekt och kalla mig dum om du vill men det låter skitkul tycker jag! Vi ska läsa en bok, skriva recension, ha föredrag för klassen och skriva miljö/personbeskrivning hihi.


Efter svenskan var det dags för idrott och vi körde badminton. Roligt roligt för jag fick köra med Patrik och han var la grym så vi vann hela skiten   


Blev lite innebandylir med hockeypojkarna efter skolan och hej vad kul det är att leka. Var länge sedan jag lekte sist. Man kände sig som ett barn igen och det är ju härligt.


Nu har jag precis kommit hem och sitter och smuttar på lite ananas och vatten. Lever på gårdagens vinst hela dagen, man mår som en lärka puss!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards