leendemicaela

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Micaela - 16 februari 2012 20:58

Såsom de dagarna man älskar regn. Bara för att det är soligt. Såsom de stunderna man älskar lockigt hår. Bara för man har platt hår. Såsom de gångerna man älskar att vara lång. Bara för man är kort.


Sällan är man nöjd. Man har hår. Det är platt. Då vill man ha lockigt. Eller tvärtom.


Man vill oftast ha det andra, det är säkert bättre. Girigheten tar över, man lockas av det andra. Dedär som någon annan har. Man är avundsjuk. På henne. Hon med det lockiga håret.


För gräset, det är ju faktiskt grönare på andra sidan...




Denna bilden är från i somras, från Västervik

 


Denna bild är från en översvämning i somras. Heheh..

 



Satte in räls FREDAGEN DEN TRETTONDE januari.. Den pajja första dagen, otur.

 


Kan säga att jag har haft tandställning i drygt en månad och mina tänder är redan mycket rakare. Jag fick tandställning av den enda orsaken att jag tyckte mina framtänder var fula och snea (vilket dom var också). Järnet ska sitta i ungefär två år. Det gör ont i framtänderna idag. De kommer nog vara helt raka imorrn. För det gör verkligen ont idag.

Av Micaela - 16 februari 2012 20:30


Jo kämparglöd har jag visat idag. Vinnarskalle. Ska ner. Gärnet. Fast ja. Jag var superrädd också. Verkligen jätterädd.


Av Micaela - 16 februari 2012 20:09

Var en riktig snowgirl imorse när jag gick upp kvart över fem. Fixade äggmacka och risifrutti och varm oboy till matsäck och flätade några pippilottor i håret.

Runt sju någongång rullade bussen ut från widdes parkering och jag var nervös som ett rådjur närvi någon timme senare anlände till Romme. Första gången på ett par slalomskidor. No shit sherlock.


Fick åka en gång i barnbacken, sedan upp i Lisas hörna eller nåt. Sedan var det upp i sittliften. Den jag hade bävat för hela veckan. Skithögt. Läskigt. Kom ända upp i alla fall. Hel. Välbehållen. Aningen skakig.


Tog en grön backe ner och sen var det igång. Stinas gula Haglööfsjack svajade tio-femton meter framför hela tiden. hon var duktig. Snabb i alla fall.


Åkte upp occh ner och upp och ner och ner igen. Roligt! Gick bra, vurpa några få gånger, benen åkte isär utav helvete en gång, trodde jag skulle spricka från muttan och upp till huvudet. Men överlevde. Sitter ihop. Alla delar på plats. Körde lite röda backar ett tack också. Åkte ankarlift upp till toppen, det var det enda sättet att ta sig upp från baksidan.. överlevde det med.


Gott med äggmacka och varm choklad sen.


Skönt med varm buss och saft senare. Somnade på bussen. Vaknade i Fagersta.


Har hunnit äta fisk och potatis och tagit ett bad sen jag kom hem. Skönt! Känner mig fräsch. Ligger i bingen nu och skypar med Andreas, han är glad att jag är välbehållen. Tror jag.. hehe


Ska ner och kika på debatt vid tiotiden för då ska Sveriges största pucko medverka. Sen sova. Innebandyträning imorrn vid åtta. Sen tandläkarn.


Det räcker så. Mycket text. Sorry.

  


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards