leendemicaela

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Micaela - 10 februari 2012 12:41

Mina fredagar är så chilliga så man bara twittrar av lycka!! Fast jag har inte twitter än? Det borde man kanske ha? Fast nää orkar inte punkt slut.


Imorse kämpade jag mig upp kvart i sex som vanligt och drog iväg till innebandyträningen i Bomben. Väl där så fick vi dela plan med handbollskillarna och det gick ju alldeles utmärkt! Sedan tog jag snabbt bussen hem igen. Var väl hemma strax efter tio, hur skönt är det inte att ta helg halv tio varje fredag?? Aja nu har jag duschat, ätit, packat och fixat lite så nu återstår det bara lite småfix inför helgen i Mora. Klockan fyra idag samlas vi och tar buss upp dit, ska bli riktigt roligt!! Men jag kommer tyvärr att få dela rum med lagets två målvakter, dem luktar ju himmelskt...nä :(


Dagen i en snabbgenomgång lite sådär.


Ni får ha det gött!

Puss


Bjuder på detta underverk....    



Av Micaela - 10 februari 2012 12:32

Kör på en liten hiss och diss här nu när man har blogg o allt.


DISS

Jo såhär är det, jag älskar saltlakrits. Kan inte tänka mig ett liv utan det.

En av de absoluta favoriterna jag har haft kallades Salta Katten och jag avgudade de små gula påsarna.

Dissen med detta är att ALLA affärer jag någonsong varit på har slutat sälja dem!! Vad är det frågan om?? Hur kan man ta bort Salta Katten liksom?

Hur som helst om jag någon gång mer i mitt liv ser en Salta Katten- påse kommer jag definivt att köpa den, no matter how. That´s it!


HISS

Hissen idag går till vår käraste Jonas Gardell.

Jag läser hans bok på Svenskan och jag är nästan avundsjuk på mig själv för att jag får följa med på hans resa. En absolut underbar bok som får en att le av igenkänning. Dessutom skriver han i en sån fin och naturlig rytm och takt så man hänger med alldeles utmärkt i hans fyndiga monologer, historier och uttryck.


En stor eloge till Jonas alltså!

Och just ja, boken heter "En komikers uppväxt".

Av Micaela - 10 februari 2012 10:25

Älskar vintermornar.


Ni vet sådanna när frosten krupit upp på trädgrenarna och det glittrar av snökristalle precis överallt.

Just då ser världen så oerhört ren och oförstörd ut.

Då när skimret ligger över morgonen och snön knarrar inte utan flyger lätt för vinden.

Pudersnön.

Kristallsnön.

Oförstörd.

Då när allt blir förklätt i en skir och glittrande vinterskrud.

När allt känns rent.

Då när luften är hög och klar.

Jag älskar det! Då när man väntar på bussen och glömmer bort att frysa för man blir helt upptagen av att titta på allt det vackra. Skådespelet som naturen i miljontals år övat in. Det sitter.


Lugnet är vackert, tystnaden läker och skönheten fascinerar.

Ja jag älskar vackra vintermornar.

 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards