leendemicaela

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Micaela - 20 februari 2012 22:41

Det fanns en flicka i viken där den starka, kalla nordströmmen möter mildare sydströmmar.

Det fanns en flicka som bodde där i viken en gång.

Hennes ben var smala och hennes hår var tovigt.

Hon sprang fort och talade alrdrig.

Flickans enda dröm spökade i hennes inre. Den gnagde hennes yttre.

Hon hade en gång en dröm här i livet.

Flickan ville bli berömd.

Hon sprang i skogen ut och in, varje dag.

Hon nötte och stretade hårt och noggrant.

Drömmen höll henne varm om nätterna och levande om dagarna.

Så länge drömmen fanns kvar i hennes sinne var vardagen inga problem. Hon skulle ju snart bli berömd.

Men när hennes fjortonde vinter nådde sin kulme brast drömmar och visioner likt taken till husen.

Det fanns en flicka i viken där den starka, kalla nordströmmern möter mildare sydströmmer.


Låt aldrig drömmar ta slut och hoppet svika. Lova mig det




Av Micaela - 20 februari 2012 22:21

Ligger här i bingen igen, tråkig tliv tänker ni. Men jag funderar på om en blogg är att ta sig vatten över huvudet för mig. Känner mig redan hyffsat stressad här i livet.


Jag kan börja med att berätta om min dröm inatt. Jag var jättegravid och det var så himla läskigt och verkligt. Hujeda mig vad glad jag blev när jag vaknade upp och insåg att magen fortfarande låg platt. Eller platt hehe ;) Men tom på barn i alla fall.


Klockan tolv inatt kände min mobil sig tvungen att påminna mig om att Nicke fyller år idag så alarmet ljöd varje halvtimme från klockan tolv till fem imorse...Kul! Verkligen kul!


Fem tassade jag upp och gjorde iordning kaffe, la fram paket och servett och en kaka och serpentiner på en brika. Väckte lillebror och så gick vi in och sjöng för födesedagsbarnet. Kände mig som en riktig husmor.


Skolträning- Korvstroganoff till lunch- Filmen "Crash" på samhällskunskapen (fick mig att gråta faktiskt)- och matte med sursara...


Fick reda på att jag fick 75 av 75 på samhällsprovet. Som en smäck!


Åkte ner på stan och hämta ut magjuice till Samuel för flera tusen (måtte han bli bra snart min älskade lillebror)!! Sen åkte jag med mami hem.

Hämta ut nya mobilen- samsung galaxy s2- vit- skitbra!!

Åt tacopasta- goooott!

Fikade- marängtårta

Träning- tufft! Ont i fötterna, knäna och ryggen. Håller sakta på att rappla ihop känner jag. Snart kommer en skada som ett brev på posten. Ska till sjukgymnasten snart sa stille, ja tack! Knäck ryggen lite, kör norsken på fötterna lite sen fit för fight igen.


Hej ordbajsare!

Tack för idag.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards