leendemicaela

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

I´m tired of roses anyway

Av Micaela - 26 februari 2012 14:31

Idag är det mycket soligt och härligt. Man tror att det är 23 mars och 15 grader plus ute. Sanningen är inte bättre än att det är 26 februari och 3 grader ute. Men fint. Ja det är det.

Men eftersom jag har valt en inomhussport så har jag tillbringat hela förmiddagen inomhus. I en kall hall i Örebro.


Vi mötte en gång äldre spelare med lite mer kött på bena kan man säga. Men precis som namnet säger (IBK Rutin) så har de en del enrfarenhet. Gamla elitspelare hela högen. Svåra att möta kan man tycka. Jo tjena. Jag gjorde två mål och borde vara lyckligast i världen. Men känner mig ändå dålig för jag tycker inte att jag får något för det slit jag gör. Får inge cred. Inge beröm. Sånt som man behöver. En klapp på axeln bara. Så enkelt.

Jag har fått matchens lirare EN gång i mitt liv. Då förlorade vi med 13-1 och jag gjorde vårat mål. Men hallå EN gång är INGEN gång. Är jag verkligen så dålig?

Vi vann iallafall. Det är bra.

Kumla möter Sura hemma klockan två. Vinner Kumla är det redan klart. Då går vi upp i Division 1 igen. Men det gör vi även om inte Kumla vinner. Bara det att det kan vara helt klart när det är tre matcher kvar. Star!


Kom nyligen hem från Örebro alltså. Nu ska jag äta lite spaghetti och köttfärssås och sedan slumra till en timme kanske. Klockan halv sju ikväll har vi träning i Köping med länslaget. Jag har ont i huvudet och halsen, hostar som en tokig. Men vi kör. Det blir bra.


Na har inte skrivit något här på ett par dagar. Okej. Har haft annat att göra. Mormor och Berthel är här och går på husvisningar i Sura hela dagarna. Varför flytta från Varberg till Sura?? Fattar inte riktigt om jag ska vara ärlig.


Har haft min finaste här igår också. Vi somnade där på golvet där jag lämnade er sist. Då när jag sa att jag ville äta godis och ligga på golvet. Vi lade oss på golvet. Och somnade. Vaknade mitt i natten och då sov hela huset. Tvn var på och taklampan lös. Vi flyttade oss till bingen och somnade direkt igen. Haha...


Och på tal om godis. Nu räcker det. Jag ska sluta tjocka mig och hålla på. Godis och sötsaker är gott i några minuter sen mår man bara dåligt av dem. Det ska bli ett slut på det nu. Ska passa in formen till beach 12 också. Tar ett krafttag och undviker sött fram tills dess. Wish me luck! Cause I know I'm gonna need it...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards