leendemicaela

Alla inlägg under februari 2012

Av Micaela - 14 februari 2012 20:06

                         


1. Fick testa på att rida i somras. Det var en liten upplevelse!

2. ingen kommentar

3. Coola tjejor i skolan

4. Mästare på att mysa!

5. Rönnby TIGERS största fan

6. Jag och hästen igen, han heter Laban. Han var större i verkligheten. Mycket större!

7. Min finaste på nära håll

8. Söta Josefin!   

9. Gamla paret dåra. Sommaravslutningen i nian.

10. 1:a september, Oskar Linnros sjöng på Grönan, vi var där Amanda och jag. Fint minne.

11. Glada vänner som har gått ut nian.

12. Superglad lillebror!

13. Lillebror igen, här på en trambåt i Västervik.


Kramar!

Av Micaela - 14 februari 2012 19:36

Jag tänker tyvärr inte be om ursäkt för någonting på min blogg!


Men jag vet att jag varit aningen dålig på att lägga ut bilder. Det beror på att jag sällan tar kort med längre. Varken med mobilen eller datorn. För det första blir jag aldrig bra på bild så det är bara tråkigt att ta kort på sig själv för det andra vem orkar föra över bilder från en annan dator eller mobil? Inte jag!


Aja, efter skolan idag åkte jag ner på stan med Pontus, Vanessa och Linnea. Vi råkade gå in på MQ och jag råkade köpa en liten grej till min Andreas. Alla hjärtans dag men vafan. Hehe..

Sedan gick jag o plocka lite godis till min rara lillebror, gelehallon, pussmunnar och gelehjärtan och sånt trams!

Det är han värd!


Blev sjuukt B-nödig så jag åkte med Nicke hem. Svängde förbi skolan igen för jag hade glömt pappret till provet imorrn.

Sen var det dags att åka lång bort. Utanför Dingtuna. Bärgade skidor, pjäxor, hjälm och stavar. Romme på torsdag. Roligt. Läskigt också!


Nu har jag ätit och varit ute med hunden och äntligen är det dags för plugget!

Min pojke ringer snart på skype han ska bara vinna ett game på CS först...

Det är ju ändå alla hjärtans dag. Fast de säger det är töntigt att fira. Men ändå.


Ni får en bild idag! Det är ju ändå alla hjärtans dag.

 


Av Micaela - 14 februari 2012 14:05

Precis en vanlig tisdag. Med guldkant.


Har hatf matte tidigare idag, dör på våran mattelärare. Ligger på bänkarna när hon ska förklara? Fick tillbaka matteprovet, går inte att få bättre än C säger hon. Fick rätt bra. Hon sa; ligger man runt trettio poäng så kan man tänka ett A. Jag fick trettio poäng. Alla A poäng. Alla E poäng. De flesta C poängen. Men ändå. Inget A.


 Var pannkaka i skolan. Det sög. Gillar pannkaka. Inte längre.


Nu svenska. Person och miljöbeskrivningar. Roligt.


Ska plugga. Bloggar istället.


Nä men ha en bra alla hjärtans dag.

 



Av Micaela - 13 februari 2012 21:41

Ja, pappa har sagt att man ska gå och lägga sig i tid.

Sova läne och bra. Då blir man pigg.

Ikväll följer jag pappas råd och sussar early. Eller ja..klockan tio i alla fall.


Har tränat och pluggat nu på kvällskvisten och jag är riktigt nöjd med plugget. Testade att göra en form av tankekarta som jag kan öva på till provet på onsdag.


 


Tack och godnatt!   

Av Micaela - 13 februari 2012 21:05

Låt oss hedra och minnas denna människa på ett värdigt och bra sätt.


Storheten går inte att ta miste på.

Rösten är maffigare än universum.

Njut kära vänner


Av Micaela - 13 februari 2012 16:41

Vackra människor är perfekta.

Smala männsikor likaså.

Långa människor har ett bra liv.

Duktiga människor borde alltid le.


Det finns en sorglig stund då alla leenden dör. När det som var bra eller roligt sköljs bort av det dystra under ytan.

När ansiktet slätas ut och minen stramas.


Alla bär på något tungt. Något jobbigt. Vi vet det, ingen är perfekt. Men alla är bättre.. så känns det ibland. Och ibland glömmer vi bort dedär att "ingen är perfekt", vi tror att alla andra är perfekta.


Jag är duktig i skolan, ja okej.

Jag är duktig på innebandy, mm kanske.

Jag är snäll, jo oftast.


Jag duger, inte alltid...men oftast


Man förväntas vara den glade, den som alltid ler och har nära till skratt. Hon dendär som är rolig också, och pratar mycket. Hon är lycklig. Jämt. Och hon är bra i skolan, kan allt utan att behöva plugga. Det är så hon är bara, fett lyx.

Utåt sett håller man fasad. Säger inte det onda, inte det djupa. Man säger sällan till folk "jag tycker inte om dig" utan man ler, fegt, tittar bort, leendet dör, alldeles för fort.

Alla tror man är nöjd, med livet, med sig själv. De vet ingenting om den kamp som pågår inuti. Tror det är tilfälligt, bara ett humör. Jo.


Jag har sådan lust att bara släppa allt. Exakt allt och fara iväg utan krav och bedömningar, utan vardag, rutiner och måsten. Bara vara, njuta av livet. Bestämde jag själv när jag valde min vardag. Valde jag detta stressade, jobbiga liv. Möjligt.


Att vakna varje morgon, ta det lugnt. Känna värme, se en vacker figur i spegeln, leva ett vackert liv. Ett perfekt liv.


Fan det är nu man ska vara som vackrast, har som roligast och vara som bäst. Men jag tror jag väntar, sparar på det riktigt goda. Tills sen. Den som spar han har.


Av Micaela - 13 februari 2012 11:39

Sitter i skolan nu med Ida, Mimmi och Ebba. Borde plugga men..nej.


Avslutade helgen med att åka till Gäddeholm och basta och mysa. Dipp och grönsaker, bärpaj, och brakmiddag vid niotiden bjöd kvällen på och jag tackade och tog emot.


Somna som en stock efter Wallander och vaknade med ångest klockan sju.

Träning igen vid åttatiden i morse. Trött. Sliten. Men gick helt okej.

Kom på nu att jag måste fylla i på funbeat, oil.


I skolan var det morots och palsternackslåda. Mhm...


Snart samhällslektion. Borde dö. Prov på onsdag. Trött tjej. Sjuk också. Ont i halsen.


Ah bra vi hörs.


Ovido - Quiz & Flashcards